2014. augusztus 7., csütörtök

Ajánlom Őket

A mai, az eddigieknél jóval rövidebb posztomban három általam újonnan felfedezett és rögvest megkedvelt oldalt ajánlok szíves figyelmedbe, valamint egy régebbi kedvencemet. Természetesen mindegyik kicsit kapcsolódik a témámhoz.
1. Amikor először olvastam a GAPs diétáról és az azzal elérhető teljes, vagy szinte teljes gyógyulásról az autizmusból, bár elsőre is logikus és elfogadható volt számomra a módszer, mégis nagyon távolinak tűnt. Nagyon zavart az, hogy akkoriban (2011-ben) még csak külföldi tapasztalatok, külföldi szakemberek voltak elérhetőek.
Talán akkoriban azért nem vágtam bele, mert nagyon egyedül éreztem magam a témában, úgy éreztem, csak az árral szemben úsznék, talán még meg is lincselnének, hogy egy könyvre támaszkodva "éheztetem" a fiam. Hogy mi indított el 8 hónappal ezelőtt az úton?
Egy család, egy hús-vér gyerek, hús-vér szülőkkel, akikkel szinte egy városban élek, akik mellesleg rendkívül jó fejek, és akik MEGCSINÁLTÁK!!! Volt bátorságuk mindenféle háttértámogatás nélkül belevágni a diétába és a Kislányuk meggyógyult az autizmusból. Szerencsére az utóbbi években több magyar szülő dacolt a hivatalos "az autizmus nem gyógyítható" című elavult lemezzel, így ma már alapítvány szerveződött a téma köré. Íme:
GAPS Alapítvány

2. Ez az oldal (Mamaguru) ugyan nem frissül olyan gyakran, mint szeretném, de számos érdekes olvasni- és néznivalót találunk rajta arról, hogy melyek azok a környezeti hatások napjainkban, melyek veszélyt jelentenek gyermekeink egészségére és hogyan lehet ezeket elkerülni, hogyan lehet segíteni a kialakult problémákon. Szó van itt a GAPS diétáról  is.

3. Ez a receptblog nekem életmentő volt (és a mai napig is sokszor az), amikor elhagytam a glutént, cukrot, tehéntejet a fiam étrendjéből. Itt szinte csak a fenti összetevőktől mentes ételeket találsz, hihetetlen variációban, de rengeteg recept a szigorú értelemben vett GAPS-be is belefér. Főleg a desszertjeit imádom, nézz bele, érdemes!

4. Végül de nem utolsósorban egy nagyon kedves ismerősöm újonnan indult blogja. Írások egy nagycsaládról, akik nem félnek az álmaik után menni, még ha ez a nehezebb út, akkor sem. Nemcsak azért leszek rendszeres olvasója, mert isteni kecskesajtokat és fantasztikus kecsketejes szappanokat készít :-), hanem mert rengeteget lehet tanulni tőlük gyereknevelésről, útkeresésről, környezettudatosságról, természetszeretetről.

Jó olvasgatást!



2 megjegyzés:

  1. Kedves Icu!
    Örömmel olvastam a bejegyzést, csodálatos dolog olyat hallani, hogy meggyógyul valaki aki elméletileg "gyógyíthatatlan" Nekem is van ismerősőm, akinek gyermeke autista. Mindenképpen ajánlani fogom neki.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Moncsa! Nagyon remélem, hogy gyorsan elterjed Magyarországon is ez a módszer és sok autista gyermeknek sikerül kitörnie a bezártságból.

    VálaszTörlés

Szia!
Szeretném, ha megjegyzéseiddel, hozzászólásaiddal segítenél nekem kitalálni, hogy mi is az, ami az olvasóimat legjobban érdekli, mi is az, amiben segíteni tudnék?