2014. augusztus 26., kedd

Glutén- és kazeinmentes egyszerű torta

Úgy láttam, a glutén- és kazeinmentes poginak itt is sikere volt, nemcsak otthon. Remélem, egyszerű, ám nem szokványos alapanyagokból álló tortareceptemnek is hasznát veszitek.

Szülinapom alkalmából nagy örömömre sok vendégünk volt, úgyhogy gondoltam, nem árt, ha sütök még valamit a férjem által készített születésnapi nyers torta mellé (ami amúgy isteni volt, legközelebb azt teszem közzé).
Sajnos lencsevégre kapni nem volt alkalmam, mivel annyira hamar elfogyott. De ha minden igaz, hamarosan (Nagyfiam szülinapjára) újra megsütöm és akkor pótolom a látványbeli hiányosságot.

Tehát a nem szokványos hozzávalók:
 
a tésztához:

  • 5 tojás
  • 5 púpozott evőkanál makadámdió liszt
  • 4 evőkanál akácméz
  • 1 evőkanál olvasztott kókuszzsír
a krémhez:

  • 2 dl kókusztejszín
  • 1 tábla xilites/eritrites étcsoki, vagy minimum 70%-os étcsoki
  • 1-2 evőkanál utifű maghéj
  • 1 vanília rúd belseje, vagy Bourbon vanilia por
  • ha szükségét érezzük, egy kis méz
díszítéshez: 

  • ízlés szerint kókuszreszelék (én ezt választottam)/meggy/dió, vagy bármi, ami szép és finom
Elkészítés:

Válasszuk szét a tojás sárgáját a fehérjétől. Verjük keményre a fehérjét, körülbelül félidőben adjuk hozzá a mézet. Egyenként keverjük hozzá a tojások sárgáját, majd a kókuszzsírt. Végül óvatosan forgassuk bele a makadámdió lisztet. Süssük meg a piskótánkat kizsírozott, kilisztezett formában. Figyelem! Kicsit gyorsabban pirul, mint a hagyományos piskóta!
Amíg tésztánk a sütőben van, összedobhatjuk a krémet. Olvasszuk fel vízgőz fölött a csokit. Közben keverjük hozzá az utifű maghéjat és a vaníliát a kókusztejszínhez (hidegen), várjunk egy kicsit, amíg besűrűsödik. Ha 3-4 perc után nem találjuk elég sűrűnek a krémet, tehetünk még hozzá utifű maghéjat, de óvatosan, mert nagyon sok vizet felvesz. Ha véletlen túladagoltuk és betonkeménységű krémünk lett, semmi pánik, kis vízzel lazíthatjuk. Végül keverjük ki jó alaposan az olvasztott csokinkkal. Ekkor lehet kóstolni, ha nem elég édes a krém, még mehet bele egy kis méz. Nekem elég édes volt.
Ezután lehet tetszés szerint összeállítani és dekorálni a tortánkat. Én egyszerűen csak rákentem a krémet, majd leszórtam kókuszreszelékkel.
Ha dupla adag krémet készítünk, kettévághatjuk a piskótát, kívül-belül megkenhetjük.
Vigyázat! Veszélyesen finom és könnyű (enni is és sütni is)!

...pár nappal később...
Megsütöttem Nagyfiam szülinapjára a tortát némi módosítással.
Csupán azért módosítottam, mert az ünnepelt nagyon csokis tortát kért, és mert nagy adagot akartam sütni.
De a torta esszenciája ugyanaz maradt.
Szóval a változtatások:

  • 5 helyett 8 tojásos piskótát sütöttem, a többi hozzávalót is arányosan növeltem
  • hozzáadtam 3 evőkanál kakaóport (a makadámdiólisztből pedig 6 kanállal tettem, tehát összvissz 9 kanál a tészta "szárazanyagtartalma")
  • a krémhez dupla adag kókusztejszínt használtam, viszont csak 1 tábla étcsokim volt, így inkább olyan tejcsokis-Bountys jellegű krémet kaptam (MMM...)
  • a kókusztejszínt a többi hozzávaló hozzáadása előtt felvertem habverővel, így  még lazább, könnyedebb lett a krém
Pirított mandulapehellyel és apró szőlőszemekkel díszítettem tortácskánkat, ami osztatlan sikert aratott, egészben nem is sikerült lencsevégre kapnom. A képen épp a szőlőszemeket lopkodja róla két csibészesen tintafoltos mancs. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Szeretném, ha megjegyzéseiddel, hozzászólásaiddal segítenél nekem kitalálni, hogy mi is az, ami az olvasóimat legjobban érdekli, mi is az, amiben segíteni tudnék?